torsdag 2. september 2010

Tid og krefter

Hvordan har folk tid og krefter til å legge ut ørten blogginnlegg hver dag? Jeg har vel et par hundre blogger jeg følger gjennom RSS-leseren min - og når jeg sier følger, så mener jeg at jeg skummer over overskriftene på de aller fleste innleggene, og leser kanskje et par om dagen sånn i snitt.

Det som fasinerer meg er mennersker som er i full jobb, har familie og diverse hobbyer som greier å finne tid til å skrive, og t.o.m. ta bilder, å legge ut hver dag. Andre jeg følger har en hverdag mer lik min, med sykdom og utmattelse. Men selv de med fibromyalgi eller ME, med flere barn og hund og katt og mann og hus -de finner på et eller annet vis tid og krefter til å skrive lange innlegg flere ganger om dagen. Hvordan er det mulig???

Når folk beklager at det er lenge siden de har skrevet noe, og forrige innlegg er tre dager gammelt, da blir jeg litt stressa. Selv skriver jeg jo bare av og til. Kanskje er noe av forklaringen, i hvert fall i forhold til disse hyperkative mammabloggerne, at jeg ikke liker å utlevere alt jeg gjør på nett. Jeg skriver hvis jeg har noe på hjertet, men jeg bruker ikke tid på å fortelle at i dag skal jeg på Ikea eller i går var jeg på bassengtrening - med mindre det faktisk er som bakgrunn for et tema jeg vil ta opp. F.eks. kunne jeg finne på å skrive om fordelene med varmtvannsbasseng for pasienter med bekkenløsning og / eller fibromyalgi.

Dette er ingen kritikk av de som velger å skrive personlige dagbøker på blogg, selv er jeg veldig konservativ når det gjelder å legge ut personlig informasjon, og kommer sikkert til å være enda værre når jeg etterhvert får et barn inn i hverdagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar