torsdag 3. februar 2011

Oj...

Jeg ble mamma og bloggen ble liggende død.... Sånt skjer, ammetåka får skylda denne gang. Men nå tenkte jeg å gjenoppta litt aktivitet her :)

Først en liten oppsummering av 2010 for min tid - ja da, jeg veit det skulle vært gjort for en måned siden...

Jeg fikk lest mye mindre enn jeg hadde trodd i løpet av året, noe som først og fremst skyldes en utattelig utmattelse i forbindelse med graviditeten. Det blir ikke like gøy å lese når du bare klarer en side av gangen, flyten forsvinner. Men jeg må likevel legge til to bøker:


Tittel: Storgårdsfolk 50 Frihetens pris
Forfatter: Eva J. Stensrud
Startet: 23.12.10
Avsluttet: 25.12.10
Språk: norsk
Format: pocket


Hadde besøk av sivgerfamilien i jula, så jeg fikk noen timers hvile ;)


Tittel: Flimmer
Forfatter: Even Holt og Anne Holt
Startet: 13.12.10
Avsluttet: Langt fra ferdig...
Språk: norsk
Format: innbunnet


Stort persongalleri og lite tid til å lese har gjort at jeg bare har kommet et lite stykke - problemet er at jeg må bla frem og tilbake og minne meg selv om det som har skjedd for i det hele tatt å få med meg sammenhengen. Sånt tar jo enda mer tid...

Fibromyalgimessig var 2010 et fantastisk år! Det skydles atter en gang graviditeten. Jeg har lest at ca halvparten av de som har fibromyalgi blir bedre når de blir gravide, havlparten blir værre. Jeg var tydeligvis blandt de heldige :) Til gjengjeld fikk jeg kraftig bekkenløsning, så det ble alt for lite trening, og nå som fibromyalgien har meldt seg igjen, merkes det godt. Når åper jeg holka forsvinner snart, sånn at det kan bli litt mer regelmessige trilleturer.

Planer for 2011 hører vel også med i et sånt innlegg. Først og fremst skal jeg være i mammaperm i et par måneder til - det er mer enn nok for kroppen min! Så skal pappaen ta over og jeg håper å komme i gang med mer trening og ikke minst litt jobb - men mer om det senere.

1 kommentar:

  1. Velkommen tilbake, har savna deg. :-) Gratulerer med babyen, ble det gutt eller jente?

    SvarSlett