søndag 7. desember 2008

Videoforklaring med Camtasia

Hjelp! Jeg har forsøkt meg på å lage en video med Camtasia - jeg HATER å høre min egen stemme i opptak! Men etter en høst fyllt av nye utfordringer når det gjelderny teknologi og blottlegging av egne tanker på nett, så får jeg vel kaste meg ut i dette også.

Jeg har laget en kort forklaring om hvordan man kan bruke MS Word 2007 til å skrive bloggginnlegg, med de fordelene det gir i forhold til større skriveområde, stavekontroll osv.


For et første forsøk er det vel godkjent? Ikke atdet ikke er nok å pirke på som kunne vært bedre:
  • Jeg nevner ikke i presentasjonen at dette bare gjelder MS Word 2007, ikke tidligere utgaver. Jeg hadde også tenkt å nevne at dette fungerer på samme måten i Google Docs, og sjekke om det er mulig i OpenOffice etc - det glemte jeg.
  • Flere steder er lyden blitt hakkete etter at jeg har klippet vekk krmting og harking, her burde jeg sikkert lest inn ny lyd.
  • Avslutningen er mildt sagt brå.
  • Vinduet ble heller lite når jeg publiserer det her i bloggen.
  • +++
Konklusjon: Bedre lykke neste gang?

4 kommentarer:

  1. Hei..

    Det går ikke å starte videoen din fra Pedtek.

    SvarSlett
  2. Takk for beskjed - nå tror jeg det fungerer.

    SvarSlett
  3. Hei igjen!

    Jepp, nå fungerer det. Kommer ikke noe før du trykker på play, men det gjør jo ikke noe.

    Fin og informativ video.

    Et lite tips for å få mer plass til akkurat det du skal lage en video av og ikke få med alle unødvendige menylinjer og verktøylinjer er å ta i bruk SAW.

    SvarSlett
  4. Jøss, var jo slett ikke verst for et første forsøk. At ikke presentasjonen starter før man trykker på play, er helt på sin plass. Hvis ikke vil man, ved flere publiseringer, få flere videoer som kjører mens man leser en post. Det er ikke heldig, fryktelig irriterende.

    To tips - konstruktiv kritikk:

    Snakk fortere (sliter med det selv, og har kommet frem til det gjennom egenvurdering og sammenlikning av tutoials jeg synes er gode, du og jeg snakker i samme tempo :).

    Det blir vanskelig å se detaljer, jeg ønsker å se filmen i fullformat, for å få med detaljene, men det kan jeg ikke ...

    Lykke til, øvelse gjør mester, og Camtasia er kjempegøy å jobbe med c",)

    SvarSlett