torsdag 17. juni 2010

På byferie med bekkenløsning - kanskje ikke den beste ideen....


I helga var jeg og mannen min i London. Vi pleier å reise dit ca en gang i året, og de siste årene har jeg stort sett hatt krykkene med på turen. Likevel var det veldig anderledes å oppleve en byferie med bekkenløsning enn med fibromyalgismerter.

 
Jeg er etterhvert vant til at det å trave gatelangs setter spor i korsryggen. Jeg er også vant til å bli dønn utslitt etter en lang dag med shopping eller sightseeing. Likevel, jeg føler jeg har en viss kontroll over disse problemene etterhvert - jeg vet hvor langt eg kan presse ryggen uten å bli sengeliggende dagen etter, og jeg vet at 2-3 dager med slit går greit, så lenge jeg planlegger hvile en ukes tid etter at jeg kommer hjem.

 
Bekkenløsninga har jeg tydeligvis ikke den samme erfaringa med! Akkurat nå har jeg vært hjemme i temmelig nøyaktig to døgn, og jeg har rukket en time fibromassasje i går og en halvtime fysioterapi i formiddag. Likevel er smertene der på en helt annen måte enn før turen, og jeg innrømmer at jeg er litt bekymret...

 
"Alle" sier at FM'ere bør trene - om du får litt vondt så er det bare med på å lære deg hvor grensene går, og det går uansett over i løpet av kort tid. Når jeg leser om bekkenløsning så er toene en annen: "Ikke gjør ting som gjør vondt" er gjengangeren. Jeg har ikke helt skjønt om det å utsette seg for slike påkjenninger faktisk kan gjøre vondt værre - i tilfelle har jeg gjort innmari mye dumt i helga!!! Jeg krysser fingrene for at også disse smertene blir svakere med noen dager hvile :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar