onsdag 22. september 2010

Trusehandel

Følgene lille historie ble egentlig skrevet som et innlegg i et forum for gravid, men jeg fant ut jeg ville legge den ut her og. Jeg beklager på forhånd om noen skulle synes innholdet blir vel intimt...

Jeg har strevd med bekkenløsningsproblemer siden i uke 13 i graviditeten, og er egentlig ganske lei. Et tips som går igjen flere i flere fora har er å bruke glatt undertøy så det blir lettere å snu seg om natta. Sånn smådesperat dro jeg av gårde på det lokale handlesenteret og fikk lånt en sånn MartCart for å komme meg rundt – innstilt på at dette kunne bli en utfordring. Jeg er i utgangspunktet overvektig, og med stor mage så tenkte jeg at utvalget av sexy satinundertøy kunne være litt begrenset, for å si det sånn…

Optimist som jeg prøver å være, startet jeg jakten på KappAhl og Lindex – det er tross alt bare snakk om undertøy jeg kan bruke i noen få måneder før ungen spretter ut, så om prisen er noenlunde lav så er et helt greit. Ikke overraskende hadde de bare bomullstruser i mammastørrelser. Jeg gjorde et forsøk på H&M også, men der var det så trangt mellom radene at jeg ikke en gang kom med inn til mammatøyet med MartCart’en…

Vel, da var det bare en mulighet igjen: undertøysbutikken. Dere vet, den som har kvalitetsundertøy til priser vi helst ikke vil tenke på. På dette tidspunktet begynte smertene å bli mer enn merkbare, for å si det sånn, og tanken på enda en natt uten sammenhengende søvn i mer enn en halvtime gjorde at bankkortet begynte å hoppe i lommeboka.

I undertøysbutikken var det akkurat plass til å kjøre frem til disken, men rundt i butikken kom jeg meg ikke på egenhånd. Dermed var det bare å legge frem problematikken for den unge damen bak disken, og se hva hun kom frem med. Jo da, frem kom to truser, en av dem var om ikke satin, så i alle fall glattere i stoffet enn bomull. Etter litt mer leting fant hun t.o.m. i størrelse XXXL – ja da føler man seg lekker! Jeg lukket ørene for jamringen fra lommeboka og trakk kortet for en særdeles lite lekker truse til kr 180,- og dro hjemover mens jeg dagdrømte om en god natts søvn.

Om kvelden dro jeg på meg hva bare kan beskrives som noe jeg fikk et glimt av da bestemor skiftet på hyttetur da jeg var liten; hudfarget, godt opp i midjen og ned over rumpa. Ganske behagelig i grunnen, men bare sånn akkurat stor nok. Så krøp jeg til køys.

I løpet av natta oppdaget jeg et par ting: For det første ble stoffet adskillig mindre glatt da det ble trukket i bredden over min bakende, forskjellen fra en vanlig bomullstruse var forsvinnende liten. Og fronten av trusa var merkelig stiv, den ble heller ikke mykere etter at jeg hadde hatt den på meg en stund. Det var da jeg begynte å ane at noe ikke var gått helt etter planen.

Morgenen etter grov jeg frem de små lappene jeg hadde klippet av før jeg la meg, og fikk en aldri så liten overraskelse: Trusa var av typen ”hold-in”! Om det er en gang i livet kvinner må kunne la magen strutte, så må det da være under en graviditet? Nå to uker senere er trusa for lengst blitt alt for liten – jeg rakk å bruke den en gang til etter den første natta. Kr 90,- per bruk!

Nå har jeg funnet ut at en bar bak er det glatteste alternativet for meg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar