onsdag 10. februar 2010

Gullkorn

Innimellom kommer jeg over små sitater som får meg til å gruble litt, kanskje trekke på smilebåndet, kanskje se litt nærmere på mine egne holdninger osv. Ikke minst kan slike små gullkorn av og til gjøre en slitsom da med smerter ogutmattelse litt lettere.

For å ta vare på sånne små sitater og kunne gå tilbake og lese dem når jeghar behov for det, tenkte jeg å legge dem ut her. Forhåpenligvis er det andre der ute som også setter pris på det :)

Jeg har familie i Nederland, og derfor har vi hvert år en liten kalender på kjøkkenet med bilder derfra. I år, på siden for februar er det avbildet en del klassiske blå og hvite filser. På en av disse står det:

This house is clean enough to be healthy and dirty enough to be happy.

Jeg strever med å få gjort husarbeid, og det er vel ganger jeg tenker at det faktisk ikke er helt sunt å bo her, men stort sett går dt på et vis. Denne sykdommen har gjort at jeg har måttet legge lista lavere for hva jeg er fornøyd med å oppnå, ikke bare når det gjelder husarbeid, men også på andre områder i livet. Da er det fint å bli minnet på at noen litt for store hybelkaniner ikke er det farligste her i livet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar