fredag 26. februar 2010

The truth about Melody Browne

Etter to relativt tungleste bøker (The Help med sørstatsslang og Sepulchre med masse fransk) var det på tide med noe lettlest. En sikker kandidat i den kategorien er Lisa Jewell.


Jeg ramlet over Jewell i en bokhandel i London mens jeg satt og ventet på min mann som brukte laaaaang tid i dataavdelinga. Ved siden av stolen jeg satt, lå noen bøker og jeg plukket opp en tilfeldig og begynte å lese. Da mannen kom tilbake hadde jeg lest et drøyt kapittel og ledd høyt flere ganger. Det var Thirthy-nothing, Jewells andre bok.


Jewell er på min alder, og bøkene hennes har vokst sammen med meg de siste ti årene, fra romantiske komedier om nyutdannede unge i "flat-shares" i London til mer komplekse romaner de siste årene. The truth about Melody Browne er helt klart den tyngste romanen hun har skrevet så langt, og tar for seg temaer som unge single mødre, vanskelig barndom og en søken etter identitet. Boka holder seg likevel tro til humoren og varmen vi er vant til fra Jewell.


Tittel: The truth about Melody Browne
Forfatter: Lisa Jewell
Startet: 15.2.10
Avsluttet: 23.2.10
Språk: engelsk
Format: pocket

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar