torsdag 18. september 2008

Bakgrunn for denne bloggen

Jeg har en stund nå jobbet som lærer i den videregående skolen med medier og kommunikasjon. Som nyansatt lærer må alle fagutdannede ta PPU (Praktisk-pedagogisk utdanning) og jeg holder nå på med andre året av to.

På min skole bruker vi It'sLearning som læringsplattform, men i praksis betyr ikke det annet enn at kopimaskin og papirark er byttet ut med digitale word-dokumenter. Jeg har med større og mindre hell forsøkt å teste ut andre funksjoner i systemet, dette kommer jeg tilbake til i senere innlegg.

Som en del av PPU studiet må jeg i vinter skrive en utviklingsoppgave, hvor jeg finner elementer i undervisningen jeg føler kan gjøres bedre på en ny måte. Planen er å se på muligheter for å utnytte It'sLearning og andre nettbaserte ressurser bedre i undervisningen. I den forbindelse tar jeg nå kurset Læringssystemer, pedagogikk, tekn. og innholdsprod ved HiST. Som en del av opplegget der skal vi skrive blogg - og det er jo det jeg nå har begynt med :-)

Én kommentar
Svend Andreas Horgen

23.sep.2008 kl.20:11
Dette er en test på om kommentaren min vises på denne bloggen. Jeg har ikke logget meg inn på noen som helst måte. Tror det skal fungere greit.

For øvrig er det interessant å høre om bruken av it´s learning på din skole! Kanskje kan kurset bli til inspirasjon i så måte... :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar